Overzicht
De groep maakt gebruik van printers voor een reeks toepassingen, meestal voor het afdrukken van bloed- en ontlastingstestformulieren, maar ook voor algemene documentatie, mededelingen en bewegwijzering.
De verouderde printers in de spreekkamers en ontvangstruimtes veroorzaakten echter betrouwbaarheidsproblemen, en de behoefte aan praktijkpersoneel om benodigdheden te bestellen, beheren en afvoeren nam kostbare tijd en opslagruimte in beslag. In samenwerking met Brother, via resellerpartner Bates IT, besloot de groep een Brother Managed Print Service te implementeren, eerst in de vestiging in Stratford Village en vervolgens uitgerold naar de andere vier locaties.
Betrouwbaarder, duurzamer
De groep maakt nu gebruik van een gestroomlijnd wagenpark van 68 MPS-ondersteunde printers, met automatische nabestelling van verbruiksartikelen voor alle toner- en drumeenheden. De aangesloten apparaten laten Brother automatisch weten wanneer ze bijna leeg zijn en er wordt een vervangend exemplaar verzonden, duidelijk gelabeld met de locatie van de printer die aan vervanging toe is.
Dit heeft de noodzaak geëlimineerd om reservevoorraden ter plaatse op te slaan, iets dat voorheen kostbare ruimte in beslag nam bij de praktijken, en ook de tijd ondermijnde van praktijkmanagers, die de bestaande voorraad moesten bijhouden en vervolgens wat er moest worden besteld. Volgens de nieuwe regeling hoeft een medewerker nu alleen nog maar de benodigdheden te installeren zodra ze aankomen, door de eenvoudige instructies te volgen die in het pakket zitten.
De groep maakt nu gebruik van het recyclingprogramma van Brother, waardoor het personeel alle gebruikte materialen eenvoudigweg kan terugsturen en vervolgens kan recycleren en opnieuw vervaardigen, zodat er geen afval op de vuilstort belandt. Elke operatie ontvangt een jaarverslag van Brother, waarin de hoeveelheid gerecycleerde materialen wordt vermeld, samen met het aantal bomen dat is geplant via de liefdadigheidsinstelling Cool Earth. Deze informatie kan worden gebruikt voor duurzaamheidsreferenties en laat zien hoe een verandering in de procedure een breder positief effect kan hebben.
Bates IT werkt ook samen met Brother en de praktijk om de oplossing te helpen onderhouden als onderdeel van de overeenkomst, en brengt periodiek bezoeken ter plaatse om deze ondersteuning te bieden.
Precies wat de dokter heeft voorgeschreven
Voor artsen in de hele groep hebben de verbeteringen in de betrouwbaarheid de verstoring van de patiëntenzorg, die soms werd veroorzaakt door de vorige printvloot, verminderd.
Dr. Mafruha Choudhury, een huisarts bij de groep, zei: “Vroeger printte je recepten uit en zag je de toner steeds lager worden totdat je dacht: 'Oké, dit is niet langer acceptabel.' om iemand te vragen het voor u te veranderen en zij komen halverwege de kliniek om het te doen. “Nu werken de printers gewoon betrouwbaar en hoef ik er nooit meer over na te denken, en dat is precies wat ik nodig heb.”
Lees meer over Brother’s oplossingen voor de gezondheidszorg.