
Hoe bedrijven labels gebruiken om het hybride werken efficiënter te maken
De moderne werkplek verandert en ziet er naar verwachting heel anders uit dan het traditionele kantoor.
Na een golf van thuiswerkend personeel tijdens de COVID-19-pandemie erkennen zowel werknemers als bedrijfsleiders de voordelen van een gezonde balans tussen werk en privé met betrekking tot de productiviteit.
Volgens nieuw onderzoek zou tot een derde van de werkuren na de pandemie thuis kunnen worden doorgebracht1 en zal hybride werken de norm worden2. Ondanks de voor de hand liggende voordelen van thuiswerken brengt het ook uitdagingen met zich voor bedrijven en werknemers.
Een verspreid personeelsbestand maakt het voor bedrijven moeilijker om bedrijfsapparatuur te monitoren en veilig te houden, en werknemers te ondersteunen bij technische problemen als er iets mis gaat. Voor werknemers kan het creëren van een efficiënte werkomgeving in huis een uitdaging zijn.
Labelprinters zijn al een belangrijk hulpmiddel voor kantoormanagers. Nu kunnen ze bedrijven helpen om de logistieke en IT-uitdagingen van het thuiswerken te overwinnen. We schetsen onze vier belangrijkste tips over het gebruik van labels om werknemers te helpen productief te blijven en bedrijven te ondersteunen bij het beheren van hun apparatuur.
Verbeter de inventaris van je apparatuur door activa te taggen
Naarmate de werkplek evolueert en zich uitbreidt naar de woning van werknemers zullen ze meer kantoorapparatuur naar hun thuiskantoor overbrengen. Dit maakt het voor bedrijven moeilijker om apparatuur te monitoren. Hoewel de IT-afdelingen van grote bedrijven al jaren processen, zoals asset tagging, toepassen, hoefden kleinere bedrijven dit tot nu toe wellicht niet te doen.Asset tagging wordt gebruikt om een unieke seriële code of barcode te creëren voor apparatuur, of het nu een muis, oplader, laptop of zelfs een bureaustoel is. Het laat bedrijven toe een logboek van de apparatuur bij te houden. Planningsprocessen worden efficiënter, voorraadbeheer eenvoudiger en een soepeler proces voor IT-helpdesks is mogelijk, omdat ze apparatuur snel kunnen identificeren.
Onderhoud en updates van technologie, zoals firmware-upgrades, worden ook via asset tagging vastgelegd, zodat professionele apparaten veilig blijven.
Door het gebruik van een barcodelabelprinter worden labels eenvoudig gescand, waardoor menselijke fouten aanzienlijk worden beperkt en het proces sneller verloopt dan bij het handmatig invoeren van seriële codes. Als de apparatuur echter niet op kantoor staat en niet gescand kan worden, is het aanbrengen van een serienummer een ideale manier om het apparaat te identificeren.
Apparatuur labelen om verloren activa te beschermen
Hybride werken betekent ook dat meer mensen apparatuur verplaatsen tussen hun woning en het kantoor. Er onstaat een verhoogd risico, want waardevolle uitrusting kan tijdens het transport kwijtraken. Dit leidt niet alleen tot vervangingskosten voor het bedrijf; werk kan verloren gaan of vertrouwelijke gegevens en documenten kunnen in verkeerde handen terechtkomen.Bedrijven verkleinen dit risico - en vergroten kans om apparatuur terug te krijgen - door bezittingen duidelijk te labelen met hun adres en de contactgegevens van het hoofdkantoor. En de vinder kan het dan gemakkelijker terugbezorgen.
Dit is misschien niet alleen het geval tijdens verplaatsingen. Apparatuur gaat ook op kantoor verloren, omdat het aantal werknemers, dat geen eigen bureau heeft, toeneemt. Het labelen van items met de naam of het ID-nummer van een werknemer zal dit voorkomen.
Professionaliseer met afgedrukte verzendlabels
Door het hybride werken, gecombineerd met de voortdurende toename van e-commerce, bestaat de kans dat werknemers meer professionele pakketten en brieven van thuis uit zullen versturen.Om een conform en gestroomlijnd labelproces te garanderen, met een professionele look, voorzie je een draadloze labelprinter voor verzendlabels in het thuiskantoor. Medewerkers maken snel duidelijke labels, zodat de pakketten op tijd worden afgeleverd en niet worden afgekeurd door onduidelijke etikettering.
Organisatie van het thuiskantoor
Het is goed mogelijk dat bedrijven in de toekomst moeten garanderen dat thuiswerkruimtes geschikt zijn. Bedrijven kunnen proactief vooruitgang boeken door de mogelijkheid te bieden om werkplekken nu al beter te organiseren.
Thuiswerken betekent meer apparatuur, meer kabels en meer papierwerk in huis. Bedrijven kunnen hun werknemers ondersteunen met een labelprinter om georganiseerd te blijven: kabels, mappen, bestanden en opslagdozen efficiënt labelen en thuis de beste praktijken van op kantoor overnemen, zonder te veel tijd te verspillen aan de administratie.
Op de werkplekken van de toekomst zal ook het aantal werknemers met specifieke werkgebieden dalen. Het labelen van materiaal op kantoor is cruciaal zodat de personeelsleden hun eigen apparatuur bijhouden.
Als het afgelopen jaar iets heeft getoond, is het dat bedrijven zich kunnen aanpassen aan de moeilijkste omstandigheden. En terwijl we allemaal vooruitkijken op een potentieel uitdagende overgang naar hybride werken, kunnen bedrijven vertrouwen op een stevig label dat het leven een flink tikkeltje makkelijker maakt.
Zorg ervoor dat je medewerkers klaar zijn voor hybride werken en volledig uitgerust voor het nieuwe normaal van thuiswerken. Ontdek vandaag nog onze labeloplossingen.
1 https://www.consultancy.eu/news/5436/one-third-of-work-in-europe-could-be-remote-post-pandemic
2 https://www.bbc.co.uk/news/business-56331654
Meer artikels over Brother Blog | Tips om slimmer en mobiel te werken