Now, our staff don’t need to give any thought to toners running out – new ones are simply installed as and when they arrive, and we never experience any interruption due to printer availability. That means we can focus more on looking after patients.
Een praktijk in Oost-Londen, het Fullwell Cross Medical Center in Ilford, was zich er steeds meer van bewust geworden dat cruciale patiëntcontacttijd in beslag werd genomen door onbetrouwbare, onderhoudsvriendelijke printers.
Het is een drukke praktijk, waar dagelijks veel patiënten worden geholpen via zowel persoonlijke als telefonische consultaties.
Als de printertoner op was, wat bijna wekelijks gebeurde, moesten artsen of verpleegkundigen vaak afbreken om een vervangend exemplaar uit de opslagruimte te zoeken en te installeren. Dit betekende kostbare tijd zonder patiënten te zien en, in sommige gevallen, langere wachttijden.
Het betekende ook dat er gebeld moest worden voor technische ondersteuning als er een probleem was of als er onderhoud nodig was. Dit was duidelijk noch een efficiënte manier van werken, noch een kostenbesparende manier, omdat het werken met externe leveranciers het voorspellen van de uitgaven aan verbruiksartikelen lastig maakte.
Om het bestelproces te stroomlijnen heeft de praktijk zich aangesloten bij de Managed Print Service (MPS), waarmee automatisch nabestellen van verbruiksartikelen mogelijk is via op internet aangesloten printers.
Wanneer een printer bijna geen toner meer heeft, wordt er nu automatisch een nieuwe per post verzonden. Deze arriveert bij de praktijk met de naam van de specifieke printer op de doos en duidelijke installatie-instructies erin.
Een medewerker vervangt de toner eenvoudigweg zodra deze binnenkomt, zonder dat voorraadbeheer of opslag aan het einde van de operatie nodig is.
Dankzij de nieuwe overeenkomst profiteren de praktijken nu van de betrouwbaarheid en kwaliteit van originele Brother-benodigdheden tegen de beste prijs op de markt. Er wordt ook gezorgd voor afvalverwerking en Brother zamelt gratis gebruikte materialen in, waarbij de besparingen op het gebied van CO2-uitstoot en stortplaatsen worden gerapporteerd aan de operatiekamers en klinische commissiegroepen, zodat zij vooruitgang kunnen aantonen ten opzichte van de doelstellingen.
Daarnaast monitort Brother de prestaties en het gebruik van de printer en kan hij de praktijk adviseren over de beste manier om de hardware te beheren om de levensduur ervan te maximaliseren. Als een printer bijvoorbeeld overbelast raakt, kan het zinvol zijn om de lading te delen met een andere eenheid om de kans op defecten of voortijdige vervanging te verkleinen.
Minder personeelstijd besteed aan het beheren van vervangende benodigdheden, waardoor de patiëntenzorg wordt verbeterd.
De levensduur van printers is verlengd dankzij gebruiksmonitoring op afstand en snellere responstijden voor technische ondersteuning.
Beter zicht op de kosten, waardoor budgetteren eenvoudiger wordt.