De uitdaging
McDonald's Spanje gebruikte stand-alone printers in hun keukens om voedseletiketten af te drukken wanneer dat nodig was, maar zonder adequate software om aan hun vereisten te voldoen, wat betekende dat het dagelijkse gebruik niet eenvoudig of intuïtief was. Hierdoor bleven medewerkers zitten met etiketten die slechts een deel van de informatie bevatten die ze nodig hadden om de voedselprocessen in hun keukens te controleren.
Als onderdeel van een wereldwijde digitale transformatie besloten ze hun eigen software te ontwikkelen om alle handelingen in de keuken te digitaliseren en hun voedseletiketteringsproces gebruiksvriendelijker en efficiënter te maken.
De oplossing
McDonald's Spanje werkte samen met hun technologiepartner (INTOWIN) aan de ontwikkeling van een digitale oplossing, genaamd “MiTurno”, om de activiteiten in hun restaurants te verbeteren en voedseletiketten op een intuïtieve en gebruiksvriendelijke manier af te drukken.
MiTurno is een suite van digitale tools voor het operationele beheer van het restaurant en is de plek waar alles wat in het restaurant gebeurt, wordt geregeld. De software helpt McDonald's medewerkers onder andere bij het beheren van secundaire houdbaarheidstijden, het plannen van de dagelijkse onderhoudstaken en het beheersen van SIO-tools (shift into overdrive), waardoor de shiftmanagers efficiëntere beslissingen kunnen nemen.
Als onderdeel van de softwareontwikkeling werd de Brother TD-2120N printer geïntegreerd in de oplossing met de steun van Brother Iberia. Dit zorgt ervoor dat werknemers labels kunnen afdrukken wanneer dat nodig is, zodat ze processen eenvoudig en efficiënt kunnen afwerken terwijl ze hun nieuwe softwareplatform gebruiken.
De resultaten
De resulterende oplossing die de MiTurno software combineert met Brother TD-2120N printers heeft de productiviteit van McDonald's Spanje verhoogd en fouten bij het etiketteren helpen uitbannen. Bovendien registreert en volgt de software alles in de cloud, zodat informatie over de nieuwe digitale processen op elk moment beschikbaar is.
De software heeft het extra voordeel van digitale “timers” die ervoor zorgen dat de printers niet afdrukken wanneer een label een korte levensduur heeft, waardoor geld wordt bespaard op de labelproductie.
Sinds de implementatie van de nieuwe oplossing heeft McDonald's Spanje dagelijks twee uur bespaard op administratieve taken, een verlaging van de apparaat- en printkosten, verbeterd afvalbeheer en een verbeterde kwaliteit van de klantenservice.
“Deze nieuwe digitale oplossing met Brother-printers geeft onze shiftmanagers een duidelijk zicht op de activiteiten in het restaurant, waardoor we efficiënter en productiever zijn”, zegt de supervisor van het restaurant bij McDonald's Spanje.
Lees meer over de labeloplossingen voor levensmiddelen van Brother.